محل تبلیغات شما

 مقاله مدرسه شاد راهکاری در افزایش یادگیری

چکیده مقاله:

ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش بهداشت روانی ویادگیری در جامعه است، مدرسه بهعنوان یک نهاد میتواند با به وجود آوردن زمینهها و برنامههایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن به وجودآید خودبهخود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسانهای شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند،بهتر یاد می گیرند،مسئولیتپذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آیندهنگرهستند و در مقابل مشکلات و سختیها از پای نمینشینند، قرآن دین اسلام را دین شادی معرفی نموده و مهمترین عوامل شادی را محبوبیت، مقبولیت و موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیتعارفانه و حل مسئله ذکر کرده است، روانشناسان شادی و شورونشاط را محرک انسانها برای عمل میدانند و جامعه شناسان جامعه شاد را جامعه موفق میدانند.در این مقاله با بهرهگیری از روش مطالعات نظری سعی شده است شادی از دیدگاه اسلام و روان شناختی بررسی گردد و همچنین نقش مدرسه وخانواده در شادی دانش آموزان بیان شود و چند راهکار نیز برای شادیبیشتر دانش آموزان ارائه گردد تا این شادی به یادگیری بیشتر منتهی شود.به عقیده نویسنده، این مقاله میتواند افق جدیدی را درزمینه ی ، شادی ونقش آن در یادگیری پیش روی متولیان تعلیم وتربیت قرار دهد.ازاینرو خواندن آن به همه علاقهمندان به آموزش و پرورش توصیه میگردد.

کلیدواژه‌ها:

شادی معلمان دانش آموزان مدرسه بانشاط شاداب سازی یادگیری

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ASIBCONF01-ASIBCONF01_372.html
کد COI مقاله: ASIBCONF01_372

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

ره جو, نعمت اله؛ فاطمه غنی زاده و امین زینلی چترودی، ۱۳۹۴، مدرسه شاد راهکاری در افزایش یادگیری، اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی،علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه، بصورت الکترونیکی، شرکت طلای سبز، انجمن پایش، https://www.civilica.com/Paper-ASIBCONF01-ASIBCONF01_372.html


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ره جو, نعمت اله؛ فاطمه غنی زاده و امین زینلی چترودی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (ره جو؛ غنی زاده و زینلی چترودی، ۱۳۹۴)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • _ مقاله بهداشت روانی در آموزشگاه: سید محمد میر کمالی. . (مقاله ژورنالی)
  • - سید محمد میر کمالی، مقاله بهداشت روانی در آموزشگاه. . (مقاله ژورنالی)

مقاله: چرایی شاداب سازی محیط مدرسه

بررسي عوامل موثر در شاداب سازي مدارس از ديدگاه دانش آموزان و اولياي مدرسه: با تاکيد بر توسعه فرهنگي

مقاله مدرسه شاد راهکاری در افزایش یادگیری

مقاله ,شادی ,مدرسه ,جامعه ,asibconf01 ,شاد ,این مقاله ,زاده و ,غنی زاده ,بهداشت روانی ,زینلی چترودی، ,مقاله بهداشت روانی ,امین زینلی چترودی، ,paper asibconf01 asibconf01

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر ریاست جمهوری سال98/99